به گزارش قدس آنلاین، منوچهر منطقی امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه ساماندهی تولید و عرضه، تحول ساختاری و حرکت به سمت پیشرانها، نقشه راه وزارت صنعت برای صنعت خودرو است، اظهار کرد: سال گذشته ۲۱۳ هزار خودرو تولید شد؛ اما ۴۳ هزار دستگاه عرضه شد. اگر میانگین قیمت ۱۷۰ هزار خودروی عرضه نشده را ۲۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، یعنی ۳۴ هزار میلیارد تومان حبس نقدینگی در خودروسازی داشتیم.
وی با بیان اینکه باید هر چه خودرو تولید می کنیم را عرضه نماییم، افزود: در حال حاضر عبور مستقیم خودرو تقریباً صد در صد شده است که هم درآمد خودروساز افزایش می یابد و هم نیاز بازار پاسخ داده میشود علاوه بر این کیفیت تولید نیز ارتقا مییابد.
منطقی تصریح کرد: با توجه به تفاوت قیمت تمام شده و فروش، نقدینگی خودروساز کاهش مییابد، بنابراین اصلاح روند قیمت گذاری باید اتفاق افتد. همچنین هم افزایی هم باید عمیلاتی شود.
ادبیات خودروسازی ایران برای ۲۵ سال پیش است
معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت با اعلام اینکه هم افزایی یعنی اینکه خودروسازان یک کشور یک مجموعه تأمین دارند، گفت: اولین بحث در هم افزایی، همافزایی در پلت فرم هاست. در حال حاضر خودروهای متعدد با تیراژ کم و خدمات پس از فروش غیرقابل قبول داریم. علاوه بر این ما ۴ پلتفرم با ارزش داریم. نکته مهم اینجاست ادبیات خودروسازی ایران برای ۲۵ سال پیش است، در حالی که باید خودروی باارزش و قیمت مناسب عرضه شود که در این خصوص خودروسازان دو محصول برقی و بنزینی عرضه خواهند کرد.
به گفته منطقی، در جایی هم که نتوانیم بازار را با خودروی داخلی تأمین کنیم واردات را انجام خواهیم داد.
وی با تاکید بر دانش بنیان کردن صنعت خودرو، گفت: چهار رویکرد جریان ساز در آینده صنعت خودرو شامل برقی سازی، خودروهای خودران، صورتهای نوین حمل و نقل و اتصال پذیری خودرو است.
منبع: تسنیم
نظر شما